طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان , دستور پخت ساندویچ مرغ و بادمجان

ساندویچ مرغ و بادمجان یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و متفاوت است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
بادمجان۲ عدد متوسط
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
سس سوییت چیلی یا سس تای۲ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
گوجه فرنگی۱ عدد متوسط
نان باگت۲ عدد
نمک½ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و زردچوبه½ قاشق چایخوری
ریحان تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس پوست آنرا به صورت کامل جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. حالا ورقه های بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم بادمجان به مدت ۳۰ دقیقه درون آب نمک بماند. در این فاصله ریحان تازه را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود. حالا گوجه فرنگی را شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که تلخی احتمالی بادمجان ها از بین رفت، آنها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شده و کاملا خشک شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه بادمجان ها را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فیله مرغ را به صورت درشت و نواری برش می زنیم و مجددا مقداری روغن مایع به همان تابه که بادمجان را سرخ کردیم اضافه کرده، سپس فیله های مرغ را درون آن می چینیم. در ادامه فیله های مرغ را تفت می دهیم.

مرحله ششم

زمانی که گوشت مرغ تغییر رنگ داد، نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم فیله های مرغ کاملا پخته و سرخ شوند. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از پنیر خامه ای درون نان باگت می مالیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از سس سوییت چیلی که طعم تند و شیرین دارد روی پنیر خامه ای می مالیم.

مرحله هشتم

در ادامه نصف فیله های مرغ را درون نان باگت قرار می دهیم، سپس مقداری بادمجان سرخ شده، گوجه فرنگی حلقه ای و ریحان تازه درون نان باگت قرار می دهیم. حالا به همین ترتیب ساندویچ دیگر را نیز با باقی مانده مواد درست می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت ساندویچ های مرغ و بادمجان را به همراه نوشیدنی دلخواه سرو می کنیم. نوش جان. بسته به نوع سلیقه و ذائقه می توانید از دیگر مواد غذایی از جمله سیب زمینی سرخ شده، کاهو یا خیارشور استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.