طرز تهیه شاورما مرغ

طرز تهیه ساندویچ شاورما خانگی طرز تهیه شاورما مرغ ساده طرز تهیه سس شاورما مرغ طرز تهیه شاورما مرغ دونفره فیلم طرز تهیه شاورما مرغ طرز تهیه شاورما ترکیه عکس شاورما مرغ طرز تهیه شاورما عربی

شاورما مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشورهای مثل لبنان و ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاورما مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیر۳ حبه
کره۲۰ گرم
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
ماست یونانی۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و دارچینبه مقدار کافی
زنجبیل، پاپریکا و سماقبه مقدار کافی
نان پیتا۱ بسته
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
پیاز قرمز کوچک۲ عدد

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول

برای تهیه شاورما مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری برش می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خلالی را به سینه مرغ نواری اضافه می کنیم، سپس سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و به سینه مرغ اضافه می کنیم. حالا ماست یونانی را به همراه آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، دارچین به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زنجبیل، پاپریکا و سماق به سینه مرغ نواری اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد به خورد گوشت مرغ برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن یا کره درون تابه می ریزیم و مرغ مرینیت شده را به همراه مواد درون تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله خیار را می شوییم و از وسط بر می زنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه زمانی که مخلوط مرغ کاملا پخته شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در نهایت نان پیتا را روی سطح کار قرار می دهیم و مقداری از سس دلخواه روی نان می مالیم، سپس مقداری از مخلوط مرغ روی آن می ریزیم و گوجه فرنگی و خیار را روی آن قرار می دهیم و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.