طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

ساندویچ مرغ خامه ای یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و آسان است که با مواد متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز و سبز½ فلفل دلمه ای قرمز و سبز
پیاز۱ عدد
کلم بروکلی۱ پیمانه
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
کره۲۰ گرم
پنیر پیتزا۴ قاشق غذاخوری
حریره سیربه مقدار کافی
نمک و فلفل ‌سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کلم سفید¼ کلم
کلم قرمز¼ کلم
هویج۱ عدد
خیارشور۲ عدد
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ خامه ای خوشمره در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره را به همراه پیاز های خلالی درون تابه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه فیله مرغ را به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم و زمانی که پیاز شیشه ای شد آن را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت سینه مرغ سفید شد، مقداری حریره سیر، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها و سیر آزاد شود. حالا اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

در همین حین کلم بروکلی را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم، سپس فلفل دلمه ای ها را به شکل نواری نازک خرد می کنیم و پس از پخته شدن سینه مرغ به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا سبزیجات نرم شوند.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می توانید قارچ را جایگزین کلم بروکلی کنید. در این فاصله سس ساندویچ را آماده می کنیم، برای این منظور کلم سفید را به همراه کلم قرمز به صورت رشته ای خرد کرده و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی کلم ها خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه خیارشور را به همراه هویج به صورت ریز رنده می کنیم و به همراه سس خردل و سس مایونز به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به کاسه می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد باهم ترکیب شده و سس به خورد آن ها برود. پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا خامه صبحانه را به همراه پنیر پیتزا به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس پنیر پیتزا با حرارت فیله های مرغ آب شود. در ادامه مخلوط سینه مرغ را درون نان باگت می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله سس مخصوص را درون نان باگت ریخته و به صورت یکنواخت پخش می کنیم. در نهایت به دلخواه می توانید ساندویچ ها را به مدت ۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا نان باگت ها ترد و کریسپی شوند، سپس سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.