طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ , دستور پخت ساندویچ کوفته مرغ

ساندویچ کوفته مرغ از غذاهای خوشمزه بین المللی است که با سس های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سبزی معطر۳ قاشق غذاخوری
تخم‌ مرغ۱  عدد
آرد سوخاری۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پیاز و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
قارچ۲۰۰ گرم
سیر۲ تا ۳ حبه
عصاره مرغ½ عصاره مرغ
شیر۱ پیمانه
خامه صبحانه۱ پیمانه
پنیر پیتزا، پارمسان و پنیر گودا (اختیاری)۱ پیمانه

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ کوفته مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پیاز و پودر پاپریکا به سینه مرغ چرخ کرده اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا سبزی معطر (جعفری، گشنیز و ریحان) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی خرد شده را به مواد کوفته اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم مایه کوفته به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این حین سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله سیر را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ ورقه ای را به سیر اضافه می کنیم، سپس با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله هفتم

حالا عصاره مرغ را پودر می کنیم و به قارچ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم، سپس خامه را به همراه شیر درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا بافت خامه درون شیر باز شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط خامه را به قارچ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس با دست مرطوب مقداری از مواد کوفته را بر می داریم و به صورت گرد فرم می دهیم.

مرحله نهم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته های قلقلی را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کوفته های قلقلی را درون سس خامه قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه کوفته ها کاملا پخته شوند. در ادامه پنیر پارمسان و پنیر پیتزا را به سس خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا ورق های پنیر گودا را روی کوفته های قلقلی قرار می دهیم و مجددا درب تابه را به مدت ۵ دقیقه می بندیم تا پنیر ها آب شوند و سس غلیط شود. در ادامه پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوازدهم

در نهایت کوفته مرغ را درون نان باگت یا نان همبرگر می ریزیم، سپس مقداری سس پنیر روی کوفته ها اضافه می کنیم. در ادامه ساندویچ کوفته مرغ را به همراه جعفری تازه، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.