طرز تهیه خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه خوراک بامیه با گوشت ادویه خورشت بامیه غذا با بامیه بدون گوشت

خوراک بامیه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با دستور پخت های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک بامیه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
بامیه۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ادویه خورشتی و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک بامیه

مرحله اول

برای تهیه خوراک بامیه خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط گوشت کاملا منسجم شد، به اندازه یک گردو بزرگ از آن بر می داریم و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا بامیه ها را شسته و ابتدای آنها را جدا می کنیم، سپس در صورت بزرگ بودن به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی های خرد شده را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا سرخ و طلایی شوند. حالا سیب زمینی ها سرخ شده را از تابه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

پس از خارج کردن سیب زمینی ها از تابه، بامیه ها را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا گوشت های قلقلی را درون روغن انداخته و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا کاملا پوره شود، سپس به تابه حاوی گوشت قلقلی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه پوره گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس مقداری نمک، زردچوبه، ادویه خورشتی و فلفل سیاه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه بامیه ها را به تابه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم خوراک بامیه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. زمانی که تمام مواد خوراک پخته شدند، سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانید به ازای پوره گوجه فرنگی از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان یا کته سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.