طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان , دستور پخت خوراک قارچ و بادمجان

خوراک قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و بدون گوشت است که برای گیاهخواران مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل سبز۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۴۰۰ گرم
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
نمک، فلفل قرمز و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ و بادمجان مجلسی ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را به صورت راه راه جدا می کنیم و از وسط برش می کنیم، سپس خرد می کنیم تا برش های بادمجان به صورت نیم دایره ای شوند.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه برش های بادمجان را درون تابه قرار می دهیم، سپس به صورت کامل سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به همراه فلفل سبز می شوییم، سپس هر دو را به صورت نواری نازک برش می زنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای درشت اسلایس می کنیم، سپس پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و مجددا مقداری روغن زیتون درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که پیاز سبک و طلایی شد، سیر را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه فلفل سبز به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که بوی خامی فلفل ها از بین رفت قارچ را اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ کشیده شود. در ادامه نمک، فلفل قرمز و آویشن را به سبزیجات اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت بادمجان ها را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خوراک بادمجان و قارچ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو با نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.