طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات , دستور پخت خوراک گوشت و سبزیجات

خوراک گوشت و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
هویج۲ عدد
آب گوشت۲ پیمانه
سیر۳ حبه
پیاز بزرگ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و سبزیجات خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوشت را به تابه اضافه می دهیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی و هویج را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به مخلوط گوشت اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه آب گوشت را به مواد خوراک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۲ ساعت با حرارت ملایم بپزد تا آب آن تبخیر شود. در ۱۵ دقیقه آخر پخت خوراک، آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت خوراک گوشت و سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس بسته به سلیقه با مقداری جعفری تازه خرد شده تزئین می کنیم. در آخر خوراک گوشت را به همراه نان تازه یا پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.