طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با سیب زمینی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز ساده طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و قارچ طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت طرز تهیه ی خوراک لوبیا سبز با مرغ طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت قرمز

خوراک لوبیا سبز یا راگو یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

برای تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی، ابتدا مقداری روغن مایع در تابه گرم می‌کنیم. پیاز را نگینی خرد کرده و تفت می‌دهیم. وقتی پیاز شفاف شد، گوشت خرد شده به تابه اضافه می‌کنیم و با ادویه‌ها مانند نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم‌دار می‌کنیم.

سپس گوشت و پیاز را کاملا تفت می‌دهیم. در این مرحله، لوبیا سبز و هویج خرد شده را همراه با نخود فرنگی اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. بعد از آن، رب گوجه فرنگی و یک لیوان آب را به مخلوط اضافه کرده و درب تابه را می‌پوشانیم، اجازه می‌دهیم خوراک بپزد.

پس از گذشت زمان مورد نیاز، سیب زمینی خرد شده را همراه با زعفران دم کرده و آب لیمو به تابه اضافه می‌کنیم. زمانی که تمام مواد کاملا پخته شدند، خوراک را در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه نان تازه سرو می‌کنیم.

مواد لازم برای ۴ نفرمقدار مواد
پیاز۱ عدد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
هویج۳ عدد
لوبیا سبز۳۰۰ گرم
نخود فرنگی½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

مرحله ۱: تفت دادن پیاز با روغن

برای تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم.

مرحله ۲: اضافه کردن و تفت دادن گوشت با ادویه‌ها

زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۳: تفت دادن سبزیجات و ادویه‌جات

حالا اجازه می دهیم گوشت و ادویه ها کاملا سرخ شوند. در این فاصله لوبیا سبز را به همراه هویج به اندازه نگینی متوسط خرد می کنیم، سپس به همراه نخود فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبزیجات نرم شوند.

مرحله ۴: افزودن رب گوجه فرنگی و پخت خوراک

رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ باز کند. در ادامه ۱ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و درب آن را می بندیم، سپس اجازه می دهیم خوراک به مدت ۲ ساعت پخته شود.

مرحله ۵: اضافه کردن سیب‌زمینی و زعفران به خوراک

پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی را جدا کرده و می شوییم. در ادامه سیب زمینی را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به همراه زعفران دم کرده و آب لیمو ترش تازه به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ۶: پخت نهایی و سرو خوراک

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا پخته و نرم شود. زمانی که سیب زمینی مغز پخت شد، تابه را از روی حرارت بر می داریم و خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.