طرز تهیه کتلت شیرازی

فیلم تهیه کتلت شیرازی طرز تهیه کتلت شیرازی با گوشت فوت و فن کتلت شیرازی طرز تهیه کتلت سیب زمینی شیرازی

کتلت شیرازی یکی از انواع غذاهای سنتی کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شیرازی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۷۰۰ گرم
مغز نان باگت۱۲۰ گرم
شیر¼ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
آرد سوخاری۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کتلت شیرازی خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، سیب زمینی ها را به همراه ۱ قاشق مرباخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا مغز پخت شوند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی سیب زمینی ها کاملا خارج شود، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده کرده یا با گوشتکوب می کوبیم تا سیب زمینی ها کاملا پوره شوند. در ادامه پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از جدا شدن آب اضافی پیاز، آن را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شیر را به مغز نان باگت اضافه می کنیم و پس از گذشت ۵ دقیقه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه ۱ قاشق سوپخوری از آرد سوخاری بر می داریم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد کتلت را چنگ می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا چسبندگی آن به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج کرده، سپس ۱ قاشق غذاخوری از آن بر می داریم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کتلت را رول کرده و درون مابقی پودر سوخاری قرار می دهیم. حالا مایه کتلت را می غلطانیم تا کاملا پودر سوخاری سطح آن را پوشش بدهد، سپس آن را در دست به دلخواه به صورت قایق فرم می دهیم.

مرحله هشتم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کتلت تمام شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود

مرحله نهم

زمانی که روغن داغ شد، کتلت ها را در روغن انداخته و اجازه می دهیم یک طرف آن ها کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر کتلت ها نیز کاملا سرخ شود. حالا کتلت های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی کتلت ها گرفته شود، سپس آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان ساندویچی، گوجه فرنگی، خیارشور و سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.