طرز تهیه کتلت سیب زمینی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت دانلود طرز تهیه کتلت سیب زمینی طرز تهیه کتلت سیب زمینی برای 4 نفر طرز تهیه کتلت سیب زمینی شیرازی طرز تهیه کتلت سیب زمینی خام طرز تهیه کتلت سیب زمینی قدیمی طرز تهیه کتلت سیب زمینی فست فود

کتلت سیب زمینی یکی زا انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۶ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
آرد سوخاریحدود ۱ لیوان
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کتلت سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۳ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

بسته به کم یا زیاد بودن حرارت زیر قابلمه، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای پخت سیب زمینی زمان لازم است. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را رنده کرده و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. پس از اینکه سیب زمینی به طور کامل خنک شد، گوشت چرخ کرده را به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه ۱ عدد تخم مرغ به کاسه افزوده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سوخاری را کم کم به خورد مایه کتلت می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ های باقیمانده را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال هم می زنیم، سپس جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل داده،  سپس با کف دست تخت می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کتلت را درون تخم مرغ می غلطانیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. توجه داشته باشید که احتمال باز شدن این کتلت خیلی زیاد است، به همین دلیل آنرا با یک لایه تخم مرغ کاور می کنیم تا باز نشود.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت کتلت به خوبی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین صورت تمام مایه کتلت را شکل می دهیم و درون تخم مرغ می غلطانیم، سپس درون روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پس از اینکه کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت کتلت ها را به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.