طرز تهیه کتلت روسی

طرز تهیه کتلت روسی , دستور پخت کتلت روسی

کتلت روسی از غذاهای سنتی و قدیمی کشور روسیه است که از غذاهای محبوب این کشور محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت روسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
نان فانتزی کوچک۱ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۴ تا ۵ ساقه
آرد سوخاریبه مقدار کافی
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع و شیربه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر آویشن

طرز تهیه کتلت روسی

مرحله اول

برای تهیه کتلت روسی خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به تکه های ریز خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه شیر را روی نان باگت می ریزیم و اجازه می دهیم نان خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله سوم

حالا نان باگت را با دست فشار می دهیم تا شیر اضافه از نان خارج شود، سپس نان و جعفری را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سوخاری را به همراه تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن به مواد گوشتی اضافه می کنیم، سپس خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا مواد کتلت را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه مواد کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری از مایه کتلت بر می داریم و به شکل دلخواه فرم می دهیم. در ادامه کتلت ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت کتلت ها را به صورت یکدست سرخ می کنیم و روی دستمال حوله ای مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها کشیده شود. در ادامه کتلت های روسی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.