طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ کتلت مرغ و قارچ و سیب زمینی کوکوی مرغ و قارچ به خانه برمیگردیم

کتلت مرغ و قارچ از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ چرخ شده۵۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید½ لیوان
پودر سوخاری½ لیوان
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و قارچ ساده ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس خشک می کنیم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ را به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس تفت می دهیم تا قارچ کاملا نرم و سرخ شود و پس از آن قارچ سرخ شده را درون غذاسازمی ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم.

مرحله سوم

حالا سینه مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه قارچ را به همراه تخم مرغ ها، آرد سوخاری و نمک به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه فلفل سیاه و روغن زیتون به سینه مرغ چرخ شده اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کتلت یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ۱ قاشق غذاخوری از مایه کتلت بر می داریم و درون آرد سفید قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کتلت را بر می داریم، سپس در دست به شکل دلخواه فرم می کنیم و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب کتلت ها را آماده می کنیم، سپس درون تابه سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شوند.

مرحله هفتم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس کتلت های مرغ و قارچ را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کتلت ها را به همراه نان تازه، خیارشور، گوجه فرنگی و سالاد کاهو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.