طرز تهیه کتلت عدس

کتلت عدس بدون سیب زمینی کتلت عدس در ساندویچ ساز طرز تهیه کتلت عدس با سویا طرز تهیه کتلت عدس با گوشت طرز تهیه کتلت عدس بدون گوشت

کتلت عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۲ لیوان
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
گوشت چرخ کرده (اختیاری)۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت عدس

مرحله اول

برای تهیه کتلت عدس خوشمزه ابتدا عدس را تمیز می کنیم و می شوییم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت تکه های درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را نیز می شوییم و به همراه ۳ لیوان آب درون قابلمه می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه کشیده شده و عدس و سیب زمینی به طور کامل بپزند.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی و عدس پختند، آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب یا بلندر به خوبی له می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پیاز را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آرد سوخاری را کم کم اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مایه کتلت منسجم شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که ممکن است که به آرد سوخاری بیشتری نیاز باشد. در ادامه مایه کتلت را به مکدت ۱۵ دقیقه درون فضای آشپزخانه استراحت می دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه دستانمان را خیس می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کتلت را با کف دست کمی تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم تا یک سمت کتلت سرخ شود. پس از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام مایه کتلت را سرخ می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کتلت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.