طرز تهیه پلوی سبزیجات

طرز تهیه پلو سبزیجات هندی طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ طرز تهیه پلو سبزیجات بدون گوشت طرز تهیه پلو مخصوص

پلوی سبزیجات یکی از انواع غذاهای ساده ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلوی سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد متوسط
نخود فرنگی۱ فنجان
ذرت¼ فنجان
پیاز۱ عدد متوسط
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زیره سیاه، ادویه کاری و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه پلوی سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پلوی سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به تکه های کوچک خرد کرده و چرخ می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه زمانی که پیاز شیشه ای شد، سینه مرغ چرخ شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس زردچوبه را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه زیره سیاه را به همراه ادویه کاری و پودر دارچین به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. توصیه می شود برای طعم دهی بهتر مقدار پودر دارچین و زیره سیاه را افزایش دهید. حالا هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

هویج نگینی را به همراه نخود فرنگی و ذرت به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبزیجات کمی نرم شوند. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

زمانی که آب جوش آمد برنج می شوییم و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته اولیه آن صورت بگیرد. پس از گذشت این زمان یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ته دیگ مورد نظرمان را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه برنج درون آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری از مخلوط سینه مرغ به صورت پخش روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله هشتم

در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم پلوی سبزیجات به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و پلو را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پلوی سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.