طرز تهیه کوکوی ماست

طرز تهیه کوکوی ماست , دستور پخت کوکوی ماست بهونه

کوکوی ماست یکی از انواع کوکوهای قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی ماست در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد متوسط
بادمجان۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیده۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
 زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی ماست

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ماست ساده در ابتدای کار بادمجان را شسته، سپس پوست آن را جدا می کنیم و برای رفع تلخی احتمالی آن بادمجان را به صورت درشت خرد می کنیم و درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان به مدت ۲۰ دقیقه درون آب نمک استراحت کند. پس از گذشت این زمان بادمجان را آبکشی می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس کاملا خشک شود.

مرحله سوم

در این فاصله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه سیب زمنیی را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

زمانی که بادمجان کاملا خشک شد، آن را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس همانند سیب زمینی از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش نیز خارج شود. در ادامه بادمجان رنده شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را به همراه ماست به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه کوکو ترکیب و یکدست شود. توصیه می شود قبل از آب انداختن مایه کوکو آن را بلافاصله سرخ کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در این فاصله به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو بر می داریم و در دست به صورت گرد فرم می دهیم و درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله هشتم

حالا به همین شکل کوکو ها را فرم داده و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه بدون حرکت دادن کوکو ها اجازه می دهیم یک طرف آن ها کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله نهم

در نهایت کوکو های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان کوکو ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.