طرز تهیه کوکو بادمجان

طرز تهیه کوکو بادمجان خام طرز تهیه کوکو بادمجان با سیب زمینی طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی طرز تهیه کوکو بادمجان گیلانی طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده دانلود طرز تهیه کوکو بادمجان طرز تهیه کوکو بادمجان با قارچ طرز تهیه کوکو بادمجان ساده

کوکو بادمجان از غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ تا ۵ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
تخم مرغ۴ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
سبزی معطر خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوکوی بادمجان مجلسی ابتدا در یک کاسه بزرگ مقداری آب و ۱ قاشق نمک می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود، سپس بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز و سیر را هم با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه سیر و پیاز را هم به کاسه حاوی بادمجان می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را می شکنیم و به همراه سبزی خشک معطر و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

در صورت نیاز آرد سوخاری را کم کم اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا مایه کوکو حالت شل و آبکی نداشته باشد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مایه کوکو را به تابه اضافه می کنیم و با پشت قاشق آنرا به صورت یکدست با قطر یکسان در تابه پخش می کنیم. حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم یک سمت کوکو سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کوکو به خوبی سرخ شد، آنرا به چند قسمت تقسیم می کنیم تا راحت تر بتوانیم بر گردانیم. در ادامه تکه های کوکو را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله تکه های کوکوی بادمجان را در ظرف مورد نظرمان می چینیم. در پایان مقداری گوجه فرنگی، خیارشور و سبزیجات دلخواه خود را خرد می کنیم و در کنار کوکو قرار می دهیم. در نهایت کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.