طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت خورشتی طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای دونفره چطور لوبیا پلو خوشمزه درست کنیم لوبیا پلو با گوشت تکه ای نی نی سایت لوبیا پلو با گوشت قیمه ای

لوبیا پلو با گوشت تکه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
گوشت گوسفندی۲۵۰ گرم
برنج۴ پیممانه
پوره گوجه فرنگی۴ عدد
چوب دارچین۱ تکه
پودر دارچینبه مقددار کافی
گل محمدیبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
ادویه خورش، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک‌به مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. پس از آن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

حالا چوب دارچین را به همراه ادویه خورش، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک‌ به گوشت اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ باز کرد، مقداری آب جوش را به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله پنجم

حالا لوبیا سبز را می شوییم، سپس به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا می کنیم و پس از آن به صورت درشت خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس لوبیا سبز خرد شده را به همراه پوره گوجه فرنگی درون آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا سبز روی حرارت بماند تا درون پوره گوجه فرنگی نیم پز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۳ ساعت زمانی که گوشت کاملا پخته شد، مخلوط لوبیا سبز و پوره گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را می شوییم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله نهم

چون این غذا قاطی پلو است، برنج را کمی زنده تر از مابقی برنج ها آبکش می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و پس از آن مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده، پودر دارچین و گل محمدی به صورت پخش روی برنج می ریزیم. در ادامه مقداری از مخلوط گوشت و لوبیا سبز را روی برنج می ریزیم و مجددا روی مواد را با برنج می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم لوبیا پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس پلو را مخلوط می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.