طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

کباب تابه ای دو رنگ , طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ , دستور پخت کباب تابه ای دو رنگ

کباب تابه ای دو رنگ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سینه و ران مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را درون میکسر یا چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب اضافی پیاز را به طور کامل می گیریم، سپس آنرا به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی ترکیب کرده تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در ادامه پیاز باقیمانده را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت، کاسه ها را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب را با کمی روغن به خوبی چرب می کنیم، سپس یک سوم از گوشت مرغ را درون تابه می ریزیم و از یک سمت تابه، آنرا به صورت طولی شکل می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک لایه از ترکیب گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. به همین صورت هر دو مایه کباب را درون تابه قرار داده و شکل می دهیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک سمت آن به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کباب سرخ شد، آنرا به صورت طولی برش می زنیم، سپس به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر کباب نیز سرخ شود. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی هم به تابه اضافه می کنیم تا سرخ شوند.

مرحله هشتم

برای اینکه کباب لذیذتری داشته باشیم، می توانیم مقداری کره ذوب کنیم و با برس روی کباب ها بمالیم. در نهایت کباب و گوجه فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.