طرز تهیه بلدرچین شکم پر

طرز تهیه بلدرچین شکم پر در قابلمه طرز تهیه بلدرچین شکم پر با برنج طرز تهیه بلدرچین شکم پر زعفرانی طرز تهیه بلدرچین شکم پر با فر طرز تهیه بلدرچین شکم پر ویدیو طرز تهیه بلدرچین شکم پر بدون فر طرز تهیه بلدرچین شکم پر با رب انار

بلدرچین شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلدرچین شکم پر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلدرچین۳ عدد
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو۳ قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر خشک۳ قاشق غذاخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، ادویه کاری و پودر سیربه مقدار کافی
فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه بلدرچین شکم پر

مرحله اول

برای تهیه بلدرچین شکم پر مجلسی ابتدای کار پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا بلدرچین ها را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پیاز خرد شده را به همراه فلفل دلمه ای روی آن می ریزیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه را به بلدرچین اضافه می کنیم و ماساژ می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از پیاز و فلفل دلمه ای را درون بلدرچین قرار می دهیم، سپس مقداری زعفران دم کرده روی بلدرچین ها می ریزیم و ماساژ می دهیم تا زعفران به خورد آن برود. در ادامه مقداری ادویه کاری روی بلدرچین ها می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم بلدرچین ها به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان مواد درونی بلدرچین را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این منظور پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله رب انار را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و سبزیجات معطر خشک (جعفری، شنبلیله و نعنا) به رب انار اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مغز گردوی خرد شده را به رب انار اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس زرشک را اضافه می کنیم و پس از ۳۰ ثانیه تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه بلدرچین را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد مرینیت را از درون بلدرچین خارج می کنیم، سپس از مخلوط گردو و رب انار را درون شکم بلدرچین می ریزیم، سپس با خلال دندان و نخ شکم و پاهای بلدرچین را فیکس می کنیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس مواد مرینیت بلدرچین را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مواد را تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد سس اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه و پودر سیر به سس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا ۱ لیوان آب جوش به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس جوش بیاید. در ادامه زمانی که سس جوش آمد آن را به بلدرچین اضافه می کنیم، سپس روی سطح بلدرچین ها را با زعفران و کره رومال می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه بلدرچین را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا مغز پخت شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت پس از گذشت این زمان بلدرچین شکم پر را از فر خارج می کنیم، سپس به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر بلدرچین شکم پر را به همراه پلو زعفرانی و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.