طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای

طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای , دستور پخت ساندویچ کباب تابه ای

ساندویچ کباب تابه ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۱ حبه
جعفریبه مقدار کافی
پنیر گودا۴ ورق
گوجه فرنگی۲ عدد
نان باگتبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ کباب تابه ای ساده گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه گوشت چرخ کرده را درون یک تابه مناسب قرار داده و به صورت یگدست در کف تابه پهن می کنیم، سپس به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب گوشت جمع شود، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و کباب ها را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه قارچ را  می شوییم، سپس خشک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه قارچ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر به تابه اضافهکرده و تفت می دهیم تا قارچ سرخ شود.

مرحله ششم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون همان تابه ای که قارچ را تفت دادیم اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی و سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و سیر درون تابه می ریزیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا سس آماده شود. در ادامه نان باگت را از وسط باز می کنیم، سپس روی یک سمت نان سس گوجه فرنگی را می مالیم، سپس کباب سرخ شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله قارچ تفت خورده را روی کباب می ریزیم. در ادامه جعفری را می شوییم و روی تخته گوشت به صورت ریز خرد کرده و درون نان باگت می ریزیم، سپس روی جعفری ورقه های پنیر گودا را قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا یک تابه گریل روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس ساندویچ ها را بدون روغن درون تابه قرار می دهیم و روی آن ها را با ورق فویل می پوشانیم، سپس یک جسم سنگین روی آن ها قرار می دهیم تا گریل شوند.

مرحله یازدهم

در نهایت زمانی که ساندویچ ها گریل و پرس شدند حرارت را خاموش می کنیم، سپس ساندویچ ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر ساندویچ کباب تابه ای را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.