طرز تهیه بیسکو حلوا

طرز تهیه بیسکو حلوا طرز تهیه حلوا بیسکویت پتی بور طرز تهیه حلوا با بیسکویت ساقه طلایی

بیسکو حلوا یکی از انواع حلواهای مجلسی است که با بیس بیسکوئیت درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکو حلوا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بیسکو حلوا
کره۱۰۰ گرم
پودر قند یا شکر۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۱ و ⅓ پیمانه
بکنیگ پودر½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکو حلوا

مرحله اول

برای تهیه بیسکو حلوا مجلسی ابتدای از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط به صورت کاملا هماهنگ شده و نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم. در ادامه کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط کره کاملا کرم رنگ شد هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا نصف آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و یک باره به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را با لیسک مخلوط می کنیم، سپس مابقی آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به خمیر اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم. حالا زمانی که خمیری نرم که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید خمیر را زیاد ورز ندهید در غیر این صورت کره آب می شود و خمیر روغن می اندازد. در ادامه روی کاسه حاوی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس خمیر را ما بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه آن را باز می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با کاتر گرد قالب می زنیم، سپس دو طرف تابه رژیمی را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه خمیر های قالب زده را با فاصله از هم درون تابه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بیسکوئیت ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت درب تابه را باز می کنیم، سپس اجازه می دهیم بیسکوئیت ها کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم. در آخر روی بیسکوئیت ها را با حلوای دلخواه می پوشانیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.