طرز تهیه حلوا میکادو رولی

طرز تهیه حلوا ویفری طرز تهیه حلوا رولتی مجلسی حلوا رولتی نی نی سایت فیلم طرز تهیه حلوا رولتی حلوا میکادو ساده طرز تهیه حلوا با نان بستنی گرد طرز تهیه حلوا میکادو دو رنگ طرز تهیه حلوا رولتی بدون نان میکادو

حلوا رولی یا حلوای میکادو یکی از انواع حلواهای شیک و ساده ایرانی است که معمولا برای مجالس مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا میکادو رولی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا میکادو رولی
آرد قنادی۱ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
روغن مایع۱ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نان میکادوبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا میکادو رولی

مرحله اول

برای تهیه حلوای میکادو خوشمزه ابتدا شهد حلوا را آماده می کنیم. برای این منظور درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه شکر و گلاب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده ر به حلوا اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید نیازی به جوش آمدن شهد نیست، زمانی که ذرات شکر کاملا حل شد آن را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون تابه الک می کنیم و به مدت ۴۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و آرد به رنگ دلخواه برسد. در ادامه زمانی که آرد به رنگ دلخواه رسید آن را مجددا درون الک می ریزیم تا صاف شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را مجددا درون تابه الک می کنیم. در ادامه روغن مایع را کم کم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا روغن به خورد آرد برود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و شهد را کم کم به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید زمانی که مقداری از شهد را به حلوا اضافه کردید، کامل مخلوط کنید تا شهد به خورد حلوا برود، سپس مقدار بعدی شهد را اضافه کنید. در ادامه زمانی که شهد تمام شد مجددا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را تند تند هم می زنیم تا سفت شود، سپس حلوا را به روش گهواره وسط تابه جمع می کنیم. در ادامه روی سطح کار یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس نان میکادو را روی کیسه فریزر می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا حلوای داغ را روی نان میکادو می ریزیم و با کمک لیسک حلوا را روی نان میکادو پخش می کنیم تا حلوا همه قسمت های نان را کاور کند. در ادامه به کمک کیسه فریزر حلوا را رول می کنیم، سپس کیسه فریزر را اطراف حلوا می پیچانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله حلوا را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می هیم تا استراحت کند. در ادامه برای درست کردن مدل دیگر حلوا، ابتدا یک نان میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با کاتر یا لیوان نان را به صورت گرد برش می زنیم.

مرحله نهم

حالا نان میکادو را از وسط برش می زنیم، سپس مقداری حلوای داغ روی نان میکادو می ریزیم و پخش می کنیم تا به همه قسمت های نان برسد، سپس نان را ااز وسط تا می کنیم تا به شبیه نیم دایره شود. در ادامه مقداری حلوا درون قیف می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت لبه های نان میکادو را با حلوا می پوشانیم. پس از گذشت یک ساعت حلوای رول شده را از یخچال خارج می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در آخر حلوا ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.