طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی , دستور پخت سالاد مرغ مکزیکی

سالاد مرغ مکزیکی یکی از انواع سالادهای خوشمزه کشور مکزیک است که معمولا به صورت پر ادویه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
لوبیا قرمز۱ پیمانه
کنسرو ذرت۱ پیمانه
پیازچه۶ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
ماست چکیده۱ و نیم پیمانه
نمکبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر سیر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ مکزیکی خوشمزه ابتدای کار لوبیا قرمز را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس لوبیا قرمز را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله برای این که نفخ لوبیا قرمز بهتر گرفته شود در طی این مدت آب آن را چند مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان لوبیا را آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا قرمز به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب جداگانه قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیازچه ها را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی ذرت خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ذرت را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فلفل دلمه ای را به همراه گوجه فرنگی و پیازچه به سینه مرغ اضافه می کنیم. در ادامه زمانی که لوبیا کاملا پخته شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس لوبیا را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم لوبیا قرمز کاملا خنک شود، سپس به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم. در ادامه ماست چکیده را به همراه نمک، فلفل قرمز و پودر سیر به مخلوط سالاد مرغ اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا سالاد مرغ مکزیکی را با قاشق زیر و رو می کنیم تا ماست به خورد مواد برود. در ادامه سالاد را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.