طرز تهیه سالاد رژیمی

طرز تهیه سالاد کاهو رژیمی طرز تهیه سالاد فصل رژیمی طرز تهیه سالاد رژیمی با مرغ انواع سالاد رژیمی با حبوبات طرز تهیه سالاد فصل لیمومی سالاد رژیمی با کلم بروکلی کانال سالادهای رژیمی سالاد رژیمی دکتر کرمانی

سالاد رژیمی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با رسپی ها و ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
خیار شور۶ عدد
زیتون۸ عدد
جعفری تازه۱ دسته کوچک
ماست ایسلندی۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
سرکه بالزامیکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سالاد رژیمی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا زمانی که آب جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا آب پز شود. در ادامه سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هویج را درون یک قابلمه جداگانه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم هویج درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه زیتون و خیار شور را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله زیتون را به صورت حلقه ای و خیارشور را به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را به همراه سینه مرغ و هویج از قابلمه خارج می کنیم، سپس سینه مرغ را ریش ریش می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و به همراه هویج به صورت نگینی یکسان خرد می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه خیارشور، هویج، سیب زمینی و زیتون درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به مخلوط مواد اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا ماست ایسلندی را به همراه آب لیمو ترش تازه، سرکه بالزامیک، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سالاد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. در ادامه اجازه می دهیم سالاد را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.