طرز تهیه سالاد کرفس

طرز تهیه سالاد کرفس و هویج طرز تهیه سالاد کرفس مجلسی طرز تهیه سالاد کرفس با مرغ طرز تهیه سالاد کرفس و شوید طرز تهیه سالاد کرفس و سیب زمینی طرز تهیه سالاد کرفس و انار طرز تهیه سالاد کرفس رژیمی سالاد کرفس و گردو

سالاد کرفس یکی از انواع سالادهای خوشمزه و مخصوص بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کرفس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۵۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
کرفس½ لیوان
پیاز قرمز¼ پیاز
آووکادو (اختیاری)۱ عدد
مواد لازم سس سالاد
ماست یونانی ساده۱ لیوان
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
سرکه سیب۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد کرفس

مرحله اول

برای تهیه سالاد کرفس خوشمزه ابتدای کار مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا بپزد. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم تخم مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا آب پز شوند. در ادامه کرفس را می شوییم، سپس به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم، سپس آووکادو را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آووکادو را به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه تخم مرغ را از آب جوش خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه کرفس و آووکادو درون کاسه می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم، سپس مرغ آب پز را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس تابه گریل را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه تکه های سینه مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس گریل می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سس سالاد را آماده می کنیم، به این منظور که درون یک کاسه مناسب ماست یونانی را اضافه می کنیم، سپس سس خرد را به همراه سرکه سیب، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه به ماست یونانی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط ماست را با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سینه مرغ گریل شده را درون کاسه حاوی مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس با قاشق مواد را زیر رو رو می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در نهایت سس را روی سالاد کرفس می ریزیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.