طرز تهیه کباب ته تالی

طرز تهیه کباب ته تالی , دستور پخت کباب تتالی اراکی

کباب ته تالی یکی از انواع کباب های خوشمزه و ساده شهر اراک است که توسط نانواها ابداع شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ته تالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب ته تالی

مرحله اول

برای تهیه کباب ته تالی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود. در ادامه پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از مواد گوشتی بر می داریم، سپس به صورت گرد یا بیضی شکل فرم می دهیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روی ظرف حاوی مواد گوشت چرخ کرده را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم کباب ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت کنند. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه کباب ها را از یخچال خارج می کنیم و به ترتیب درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس روی هر تکه گوشت یک حلقه سیب زمینی قرار می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی حلقه های سیب زمینی یک حلقه گوجه فرنگی قرار می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط سس گوجه فرنگی را روی کباب ها می ریزیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کباب ته تالی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود و سس گوجه فرنگی به طور کامل غلیظ شود.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس کباب را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کباب ته تالی را به همراه نان تازه و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.