طرز تهیه کباب سرداشی

طرز تهیه کباب سرداشی طرز تهیه کباب سرداشی بدون فر طرز تهیه کباب سنگی فیلم طرز تهیه کباب سرداشی

کباب سرداشی یکی از انواع کباب های سنتی شهر همدان است که به دلیل اینکه در تنور تهیه می شود با این نام شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب سرداشی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
سیب زمینی۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل سبز قلمی۱ تا ۲ عدد
سماقبه مقدار کافی
نمک ،فلفل سیاه و زردچوبهیه مقدار کافی

طرز تهیه کباب سرداشی

مرحله اول

برای تهیه کباب سرداشی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و ۲ عدد سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را به همراه پیاز رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان گرفته شود. در ادامه سیب زمینی و پیاز رنده شده را به همراه سماق، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را ورز می دهیم، سپس سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و گوشت چرخ کرده را درون آن می ریزیم و پخش می کنیم. در ادامه دو عدد گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم، سپس خرد می کنیم و درون غذاساز اضافه می کنیم، سپس میکس می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را روی گوشت چرخ کرده به صورت پخش می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه پوست سیب زمینی باقی مانده را جدا می کنیم، سپس به همراه گوجه فرنگی باقی مانده می شوییم.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش می زنیم، سپس روی پوره گوجه فرنگی قرار می دهیم. در ادامه فلفل سبز را می شوییم و روی سبزیجات قرار می دهیم، سپس روی سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کباب سرداشی به مدت ۲ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ورق فویل را از روی سینی بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم سبزیجات به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها طلایی و خوشرنگ شوند. در آخر پس از گذشت این زمان کباب سرداشی را به همراه نان سنگک تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.