طرز تهیه کوفته تن ماهی

طرز تهیه کوفته تن ماهی , دستور پخت کوفته تن ماهی

کوفته تن ماهی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کنسرو تن ماهی۱ عدد
آرد½ لیوان
آب¼ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
گشنیز یا جعفری۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه کوفته تن ماهی ترکیه ای ابتدای کار کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه کافی درون آن آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان تن ماهی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت تن ماهی را با کمک چنگال ریش ریش می کنیم. در ادامه آب را به همراه آرد، بکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پاپریکا درون یک کاسه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری یا گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه گشنیز یا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله ششم

حالا گشنیز یا جعفری را به همراه تن ماهی و پیاز به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه حاوی مواد کوفته را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه کوفته به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا مزه ها ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مایه کوفته بر می داریم، سپس در دست به صورت گرد فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم، سپس سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله کوفته های تن ماهی را به صورت کامل سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کوفته ها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.