طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی , دستور پخت خورش قورمه سبزی گیلانی

خورش قورمه سبزی گیلانی یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی قورمه۵۰۰ گرم
گوشت گوشفندی۳۰۰ گرم
لیمو عمانی۵ عدد
لوبیا قرمز½ لیوان
آبغورهبه مقدار کافی
بادمجان۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی

مرحله اول

برای تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت خوشتی را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه لوبیا قرمز را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا لوبیا قرمز را به گوشت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب جوش می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و لوبیا قرمز کاملا پخته شود. در ادامه سبزی قورمه (تره، گشنیز و جعفری به یک اندازه و شنبلیه) را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی قورمه را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی قورمه را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس یک تابه مناسب رو حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سبزی قورمه را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی سبزی تبخیر شود. در ادامه مقداری روغن مایع به سبزی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبزی کاملا سرخ شود، سپس زمانی که گوشت نیم پز شد به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لیمو عمانی را سوراخ میکنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم. در ادامه زمانی که پخت گوشت و لوبیا تکمیل شد، لیمو عمانی، نمک و آبغوره را اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا جا بیوفتد.

مرحله هشتم

حالا بادمجان را می شوییم، سپس پوست و کلاهک آن را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه بادمجان ها را درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون آن بمانند تا تلخی شان گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان بادمجان ها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب ضافی شان خارج شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به آن ها مقداری نمک می زنیم.

مرحله دهم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس گوجه فرنگی را درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم، سپس به خورش اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله بادمجان ها را به طور کامل سرخ می کنیم و همانند گوجه فرنگی ها درون خورش اضافه می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.