طرز تهیه شامی ماهی

طرز تهیه کتلت ماهی طرز تهیه شامی ماهی کیلکا کتلت ماهی با استخوان طرز تهیه کتلت ماهی حسون کتلت ماهی کوچک کتلت ماهی با سیب زمینی

شامی ماهی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله ماهی۱ کیلو گرم
سیب زمینی متوسط۲ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۴ حبه
فلفل سبز تند۲ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
گشنیز و شوید۲۵۰ گرم
پودر لیمو عمانی یا مغز لیمو خشکبه مقدار کافی
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه ادویه ماهیبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی ماهی

مرحله اول

برای تهیه شامی ماهی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب پر می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه ماهی را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و به آن نمک و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه حاوی ماهی را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ماهی درون آب جوش بماند تا آب پز شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و به تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه پوست و استخوان های ماهی را جدا می کنیم، سپس به همراه تکه های سیب زمینی درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب جرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و روی مخلوط ماهی چرخ می کنیم. در ادامه گشنیز و جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا گشنیز و شوید را به همراه فلفل سبز تند درون چرخ گوشت می ریزیم و روی مخلوط ماهی چرخ می کنیم. در ادامه تخم مرغ، آرد، پودر لیمو عمانی یا مغز لیمو خشک، نمک، فلفل سیاه و ادویه ماهی را به مواد شامی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد شامی را با دست ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

حالا مقداری از مواد شامی را بر می داریم، سپس دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب شامی ها را را فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم تا مواد شامی تمام شود.

مرحله نهم

در نهایت شامی های ماهی را به طور کامل سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی آن کشیده شود. در ادامه شامی ماهی را به همراه لیمو ترش تازه و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.