طرز تهیه شامی کباب

طرز تهیه شامی ساده طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی طرز تهیه شامی کباب با گوجه طرز تهیه شامی کباب با رب انار طرز تهیه شامی کباب با برنج طرز تهیه شامی کباب تهرانی طرز تهیه شامی کباب کرمانشاهی

شامی کباب یا کتلت گوشت از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که با ترکیب های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی کباب

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب خوشمزه ابتدا ۲ عدد از سیب زمینی ها را به همراه پیاز به خوبی می شوییم، سپس پوست می گیریم. در ادامه سیب زمینی و پیاز را با رنده متوسط رنده کرده و آب اضافی شان را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پودر سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه کرده، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

مرحله چهارم

در همین حین سیب زمینی باقیمانده را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود. در ادامه سیب زمینی ها را با دستمال خشک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا آنرا به صورت گرد شکل داده، سپس با کف دست تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه تمام کتلت ها را سرخ کردیم، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و درون تابه سرخ می کنیم. در پایان شامی ها را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده (آموزش درست کردن سیب زمینی سرخ کرده) سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.