طرز تهیه کباب ترش

طرز تهیه کباب ترش خاور خانم طرز تهیه کباب ترش باگوشت گوساله طرز تهیه کباب ترش اپارات طرز تهیه ترش کباب مازندرانی طرز تهیه جوجه کباب ترش فوق العاده فیلم طرز تهیه کباب ترش

کباب ترش یکی از انواع کباب های مجلسی شمال کشورمان است که معمولا به همراه کته سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ترش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت فیله بره۱ کیلو گرم
سیر۸ حبه
پیاز درشت۱ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج¼ لیوان
سبزی چوچاق۱۰۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
کرهبه مقدرا کافی

طرز تهیه کباب ترش

مرحله اول

برای تهیه کباب ترش مجلسی ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا سبزی چوچاق را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه مغز گردو را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس فیله بره را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله فیله بره را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر را به همراه پیاز، گردو و رب انار درون کاسه حاوی گوشت بره می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی چوچاق را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه سبزی را به گوشت بره اضافه می کنیم و خوب ماساژ می دهیم تا گوشت بره کاملا مزه دار شود.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم درون یخچال به مدت یک شب استراحت کند تا گوشت بره کاملا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت بره را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و آب نارنج را به گوشت بره اضافه می کنیم، سپس ماساژ می دهیم و مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فیله ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پیاز و سیر خرد شده را از گوشت مزه دار شده جدا می کنیم، سپس گوشت ها را به سیخ می کشیم. در ادامه زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را روی حرارت زغال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سیخ ها را به صورت مرتب می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در همین حین کره و زعفران دم کرده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کنار حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله نهم

در نهایت برس را به مخلوط کره و زعفران آغشته می کنیم، سپس روی کباب ها می مالیم. در آخر کباب ها را درون طرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه گوجه فرنگی و فلفل سبز سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.