طرز تهیه حلوای ترح

طرز تهیه حلوای ترح , دستور پخت حلوای ترح

حلوای ترح یکی از انواع حلواهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای ترح در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای ترح
آرد۲ لیوان
روغن محلی½ لیوان
کره½ لیوان
آب یا شیربه مقدار کافی
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم شهد حلوا
شیره انگور۱ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
شکر (اختیاری)⅓ لیوان

طرز تهیه حلوای ترح

مرحله اول

برای تهیه حلوای ترح مجلسی ابتدای کار برای درست کردن شهد حلوا آب را به همراه شیره انگور درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم و در صورت تمایل به آن مقداری شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

این مرحله گلاب را به مخلوط شیره انگور اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه زمانی که ذرات شکر درون شهد حل شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم دمای شهد کاسته شود. در ادامه آرد را درون یک سینی مناسب می ریزیم. در ادامه آب یا شیر را درون اسپری می ریزیم و به تدریج روی مخلوط آرد می پاشیم و آرد را بین دو دست ماساژ می دهیم تا گلوله ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک آبکش مناسب روی کاسه قرار می دهیم، سپس خرده آردها را درون آبکش می ریزیم و با دست آنها را کف آبکش فشار می دهیم، سپس ماساژ می دهیم تا دانه های درشت از دانه های ریز جدا شود.

مرحله پنجم

حالا اوماج ها را روی یک پارچه نخی تمیز می ریزیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۳ تا ۴ ساعت کاملا خشک شود. در ادامه پس از گذشت این زمان روغن محلی را به همراه کره درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس اوماج را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا اوماج به رنگ دلخواه برسد. در ادامه شهد را کم کم به حلوا اضافه می کنیم، سپس تند تند مخلوط می کنیم تا حلوا جمع شود.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که شربت به خورد حلوا رفت، زردچوبه را به همراه زعفران دم کرده به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی تابه قرار می دهیم تا حلوا جا بیفتد.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم حلوا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. در ادامه دو طرف تابه را می گیریم و به صورت گهواره حلوا را درون تابه تکان می دهیم تا حلوا درون تابه جمع شود. در ادامه حلوا را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس حلوا را درون آن می ریزیم و به دلخواه تزئین می کنیم. در تهیه این حلوا بسته به سلیقه خود می توانید از انواع مغزیجات مانند گردوی خرد شده استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.