طرز تهیه حلوای سه آرد

فیلم طرز تهیه حلوای سه آرد تزیین حلوای سه آرد مجلسی طرز تهیه حلوا سه آرد دونفره حلوای سه آرد مجلسی هانی شف حلوای سه آرد با شیر حلوا سه آرد مجلسی مامی سایت قیمت حلوا سه آرد حلوای سه ارد نی نی سایت

حلوای سه آرد یکی از انواع حلوهای خوشمزه و مجلسی است که به دلیل ظاهر شیکی که دارد برای پذیرایی در مجالس بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سه آرد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد قنادی۱ پیمانه
آرد برنج½ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه سرخالی
پودر هل۲ قاشق سوپخوری
شکر۱٫۵ پیمانه
آب۱٫۵ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
روغن۱ پیمانه
کره۵۰ گرم

طرز تهیه حلوای سه آرد

مرحله اول

برای تهیه حلوای سه رنگ مجلسی ابتدا آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. توجه داشته باشید که نیازی به جوشیدن شربت نیست.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، گلاب و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد قنادی را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را با حرارت بسیار ملایم به مدت ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آن به طور کامل گرفته شود، سپس آرد برنج را درون تابه الک میکنیم و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر به همراه آرد قنادی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه، آرد نخودچی را درون تابه الک می کنیم و ۱۰ دقیقه دیگر آردها را تفت می دهیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه مخلوط آردها را از تابه خارج می کنیم، سپس مجددا آردها را درون تابه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه حاوی آردها را مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را با روغن مایع ترکیب می کنیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود. در ادامه روغن و کره را به تابه حاوی آرد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد درون تابه را به مدت ۱۰ دقیقه با هم تفت می دهیم، سپس پودر هل را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه شربت را طی سه مرحله به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله باید حلوا را به اندازه ای تفت دهیم که از دیواره های تابه جدا شده و به صورت گهواره ای در وسط تابه قرار بگیرد. در ادامه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و آنرا به سلیقه خود تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.