طرز تهیه حلوا شیره انگور

فیلم طرز تهیه حلوا با شیره انگور طرز تهیه حلوا با شیره انگور نی نی سایت طرز تهیه حلوا با شیره انگور برای دو نفر علت سفت شدن حلوا شیره انگور طرز تهیه حلوا با شیره انگور بدون روغن طرز تهیه حلوا با شیره انگور و زعفران طرز تهیه حلوا با شیره انگور و گردو

حلوای شیره انگور یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا شیره انگور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا شیره انگور
آرد۱ لیوان
روغن مایع یا روغن حیوانی½ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
شیره انگور۱ لیوان
آبجوش½ فنجان

طرز تهیه حلوا شیره انگور

مرحله اول

برای تهیه حلوا شیره انگور مجلسی ابتدا آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه آرد را به همراه کره و روغن درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد و روغن را هم می زنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. توجه داشته باشید رنگ آرد نباید تغییر کند چون شیره انگور حلوا را تیره می کند. در ادامه شیره انگور را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب جوش را به شیره انگور اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا شیره انگور با آب جوش مخلوط شود. در ادامه شیره انگور رقیق شده را یک باره به مخلوط آرد اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا حلوا شیره انگور را با کفگیر چوبی هم می زنیم تا حلوا سفت شود و آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم، سپس تابه را به صورت گهواره تکان می دهیم تا حلوا جمع و یکدست شود.

مرحله پنجم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس حلوا شیره انگور را به صورت داغ درون ظرف مورد نظر می ریزیم و آنرا با پست قاشق صاف می کنیم. توجه داشته باشید که این حلوا بافت خوبی برای قیف زدن دارد.

مرحله ششم

به همین دلیل برای مجلسی تر شدن حلوا می توانیم آنرا درون قیف بریزیم و تزیین شیک تری داشته باشیم. در نهایت روی حلوا را به سلیقه خود با گل محمدی و پودر پسته تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.