طرز تهیه کراکت سیب زمینی

کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا طرز تهیه کراکت سیب زمینی در فر کراکت سیب زمینی ساده طرز تهیه کراکت سیب زمینی برای 4 نفر طرز تهیه کراکت سیب زمینی با مرغ کراکت سیب زمینی با ژامبون سس مخصوص کراکت سیب زمینی طرز تهیه کراکت سیب زمینی بهونه

کراکت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خاص فست فودی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کراکت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۵ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا‌½ لیوان
پیاز ‌۱ عدد
سیر۱ تا ۲ حبه
فلفل سیاه ‌و نمک۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ‌۲ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
آرد‌‌½ لیوان

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کراکت سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را همانند پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی جعفری کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا سیب زمینی له شود. در ادامه پوره سیب زمینی را به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم، سپس پنیر پیتزا را به همراه نمک و فلفل سیاه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری خرده شده را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط پوره سیب زمینی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری از مواد کراکت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا مواد کراکت را در دست به دلخواه فرم می دهیم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه کراکت های سیب زمینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا شکل اصلی خود را از دست ندهند.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کراکت های سیب زمینی را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله دهم

حالا آرد و پودر سوخاری را درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا اندازه ای که کراکت های سیب زمینی درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله کراکت های سیب زمینی را ابتدا درون آرد می غلطانیم، سپس خارج می کنیم و درون کاسه حاوی تخم مرغ قرار می دهیم و مجددا می غلطانیم تا تخم مرغ سطح کراکت را پوشش بدهد، سپس کراکت را درون پودر سوخاری قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا زمانی که پودر سوخاری سطح کراکت را پوشش داد، آن را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا کراکت ها تمام شوند، سپس آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی کراکت های سیب زمینی به طور کامل کشیده شود. در ادامه کراکت های سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.