طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

فیلم طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ساده طرز تهیه سیب زمینی پف پفی طرز تهیه سیب زمینی ترد و خشک انواع سیب زمینی سرخ کرده طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده چیپسی طرز تهیه سیب زمینی رستورانی آپارات طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر

سیب زمینی سرخ کرده یکی از خوراکی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
نمک۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده به روش رستورانی اولین کار انتخاب سیب زمینی مناسب است، برای این منظور باید از سیب زمینی های درشت و سفت استفاده کنیم تا پس از خرد کردن خلال های درشت و یکدست داشته باشیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت خلالی یکدست و درشت خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها به طور کامل از بین برود.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه مقداری زردچوبه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه سیب زمینی ها را به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله صبر می کنیم تا سیب زمینی ها به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بمانند، سپس از قابلمه خارج می کنیم و درون آبکش می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را درون یک کیسه پلاستیک می ریزیم، سپس به مدت دو ساعت درون فریزر می گذاریم تا بافت سیب زمینی ها منسجم شوند. پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. توجه داشته باشید که روغن باید داغ باشد و حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به طور کامل داغ شد، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به صورت یکدست سرخ شوند. در نهایت سیب زمینی ها را از روغن خارج کرده و روغن اضافی شان را می گیریم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.