طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پوست در فر طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده طرز تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه با نمک طرز تهیه سیب زمینی تنوری با مایکروفر طرز تهیه سیب زمینی تنوری روی گاز طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر طرز تهیه سیب زمینی تنوری در توستر طرز تهیه سیب زمینی تنوری رستورانی

سیب زمینی تنوری یکی از انواع میان وعده های سالم و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر و آویشنهر کدام ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و جعفریبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه و ساده ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها به طور کامل از بین برود. در ادامه سیب زمینی ها درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر سیر، آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا روغن زیتون و ادویه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم، سپس آنرا نیز با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در صورتی که جعفری تازه در دسترس نداشته باشیم، می توانیم از جعفری خشک شده استفاده کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را از آبکش خارج می کنیم و در صورتی که هنوز نم داشتند، با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس ترکیب ادویه ها و روغن زیتون را به آن می افزاییم. در ادامه مواد را به آرامی روی سیب زمینی ها ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خوبی جذب سیب زمینی شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با روغن چرب می کنیم و سیب زمینی ها را درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طور کامل بپزند و برشته شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه سیب زمینی ها مغز پخت شدند، چند دقیقه گریل فر را روشن می کنیم تا روی سیب زمینی ها رنگ بگیرد و طلایی شود. در نهایت سیب زمینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.