طرز تهیه سیب زمینی پنیری

طرز تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر طرز تهیه سیب زمینی مخصوص با فر طرز تهیه سیب زمینی پنیری ساده طرز تهیه سیب زمینی پنیری با مرغ طرز تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ طرز تهیه سیب زمینی پنیری در مایکروفر طرز تهیه سیب زمینی پنیری با سوسیس طرز تهیه سیب زمینی ویژه با سوسیس

سیب زمینی پنیری یکی از انواع پیش غذاهای خاص فست فودی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
کالباس۱۰۰ گرم
کره۲۰ گرم
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن½ قاشق چایخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و زرچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه ابتدا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره را درون تابه قرار می دهیم و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا کره ذوب شود.

مرحله دوم

حالا اسلایس های قارچ را درون تابه می ریزیم، سپس مقداری نمک به قارچ اضافه می کنیم و با حرارت ملایم در کره تفت می دهیم تا قارچ پخته شده و آب نیندازد. در ادامه حرارت تابه را زیاد می کنیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب اضافی قارچ کشیده شد، آن را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و درون یک کاسه آب سرد می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود تا هنگام سرخ شدن به هم نچسبند. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا آب اضافی شان خارج شود. حالا سیب زمینی ها را سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس مقداری زردچوبه برای خوشرنگ شدن سیب زمینی ها اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی ها را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند. زمانی که سیب زمینی ها کاملا سرخ شدند آن ها را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کالباس ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم. در ادامه درون یک ظرف مناسب را با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس سیب زمینی ها را درون ظرف می چینیم و مقداری نمک روی آن ها می پاشیم، سپس کالباس ها را روی سیب زمینی می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه پودر پاپریکا را به همراه پودر آویشن روی کالباس ها می پاشیم، سپس قارچ های سرخ شده را به صورت پخش روی کالباس می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله روی کل مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس ظرف را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود. ۳ دقیقه آخر پخته گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله دهم

در نهایت پس از اینکه پنیر پیتزا رنگ گرفت و روی آن طلایی شد، سیب زمینی پنیری را از فر خارج می کنیم، سپس آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.