طرز تهیه خورش تره

خورش تره شمالی طرز تهیه خورش تره با مرغ طرز تهیه خورش تره فرنگی طرز تهیه خورش تره کوهی طرز تهیه خورش تره فرنگی مجلسی خورش کردی با مرغ خورش تره فرنگی با مرغ خورش تره سنندج

خورش تره از غذاهای اصیل استان کردستان است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش تره در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۵۰۰ گرم
تره۳۰۰ گرم
لوبیا سفید⅔ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی کوچک۶ عدد
سیب زمینی خلالیبه مقدار کافی
لیمو عمانی۵ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش تره

مرحله اول

برای تهیه خورش تره خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کاسه را تا نیمه پر ار آب می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه گوشت خورشتی را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به گوشت خورشتی اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس لوبیا سفید را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله لوبیا سفید را درون قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت و لوبیا سفید نیم پز شود. در همین حین تره را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا تره را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تابه گرم شود، سپس تره خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به تفت دادن تره بدون روغن ادامه می دهیم تا آب اضافی تره تبخیر شود، سپس زمانی که تره سبک شد به آن روغن مایع اضافه می کنیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که گوشت نیم پز شد، تره را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خورش را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و لوبیا سفید کاملا بپزد و خورش جا بیوفتد. در ادامه لیمو عمانی ها را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روی آنها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تلخی آن ها گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله ۳۰ دقیقه آخر پخت لیمو عمانی را به خورش اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و گوجه فرنگی ها را درون آن قرار می دهیم، سپس دو طرف گوجه فرنگی ها را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه ۱۰ دقیقه آخر پخت گوجه فرنگی ها را به خورش اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت زمانی که خورش لوبیا سفید جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. برای تزیین این خورش می توانیم از مقداری سیب زمینی خلالیاستفاده کرده، سپس آنرا به همراه برنج سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.