طرز تهیه خورش لوبیا سفید

خورش لوبیا سفید عراقی خورش لوبیا سفید مجلسی خورش لوبیا سفید با مرغ خورش لوبیا سفید ترکی خورش لوبیا سفید کاشان لوبیا سفید شمالی خورش لوبیا سفید بدون گوشت

خورش لوبیا سفید از غذاهای خوشمزه استان آذربایجان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سفید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
لوبیا سفید۱ و نیم پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی
لیمو عمانی۲ عدد

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سفید خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود. در ادامه لوبیا سفید را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان لوبیا را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه لوبیا سفید را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از اب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم لوبیا درون آب جوش بماند تا نیم پز شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را درون قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه و پودر سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را درون قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت روی حرارت بماند تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را جدا می کنیم و همانند گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس گوجه فرنگی را به همراه فلفل دلمه ای اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه به آن نمک و زردچوبه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را درون تابه حاوی فلفل دلمه ای اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود. در ادامه زمانی که لوبیا سفید نیم پز شد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و به تابه حاوی فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط لوبیا سفید را کمی تفت می دهیم، سپس درون قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا جا بیوفتد، سپس لیمو عمانی را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا روی لیمو عمانی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم درون آب بمانند تا تلخی اش از بین برود. در ادامه ۲۰ دقیقه آخر پخت خورش، لیمو عمانی را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این مدت زمانی که خورش جا افتاد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو زعفرانی و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.