طرز تهیه سالاد سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ طرز تهیه سالاد سیب زمینی با جعفری طرز تهیه سالاد سیب زمینی با کالباس طرز تهیه سالاد سیب زمینی آلمانی طرز تهیه سالاد سیب زمینی ساده طرز تهیه سالاد سیب زمینی یونانی

سالاد سیب زمینی های یکی از محبوب ترین سالادها در سراسر جهان است و به همین دلیل ورژن های بسیار متنوعی از آن وجود دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
خیار شور۶ عدد متوسط
ذرت پخته یا کنسروی۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
پیازچه۳ ساقه
مواد لازم برای سس سالاد
ماست چکیده⅔ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی مجلسی ابتدا سس را آماده می کنیم تا طعم مواد سس کاملا تلفیق شوند. برای این منظور ماست را به همراه سس مایونز، روغن زیتون، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورتی که تمایل داشته باشیم سالاد کالری کمتری داشته باشد و سالم تر باشد می توانیم به جای ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز نیز از ماست استفاده کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه سس آماده شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزند. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، پوست شان را جدا کرده و آنها را به صورت حبه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خیارشور را به همراه پیاز و پیازچه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت پخته شده و سیب زمینی ها داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه سس به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به مواد درون کاسه اضافه می کنیم. حالا به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در نهایت سالاد را تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.