طرز تهیه سالاد یونانی

طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل طرز تهیه سالاد با پنیر رنگی طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ سالاد یونانی با کاهو طرز تهیه سالاد یونانی با زیتون سالاد یونانی فارسی طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد یونانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو کوچک۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
زیتون سیاه بدون هسته۱ پیمانه
فلفل دلمه ای زرد۱ عدد
گوجه گیلاسی۱۲ عدد
خیار۱ عدد
پنیر فتا۱ فنجان
روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری
پونه خشک۱ قاشق چایخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
سرکه بالزامیک۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد یونانی خوشمزه و رژیمی ابتدای کار برگ های کاهو را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه زیتون سیاه را به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی یا به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه گوجه های گیلاسی را می شوییم، سپس از وسط به ۲ قسمت برش می زنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله دانه های فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه خیار را می شوییم، سپس پوست آن را با کمک پوست کن به صورت یکی در میان جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خیار را به صورت حلقه ای یا به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه پنیر فتا را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم. در ادامه کاهو خرده شده را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه گیلاسی، زیتون سیاه، فلفل دلمه ای، پیاز و خیار را روی کاهو می ریزیم، سپس مخلوط سالاد را زیر و رو می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه تکه های پنیر فتا را روی سالاد می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سرکه بالزامیک را به همراه روغن زیتون درون کاسه می ریزیم و آب لیمو ترش تازه را به همراه نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت سس را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس سس را روی سالاد یونانی می ریزیم. در ادامه پونه خشک را به صورت پخش روی سالاد یونانی می ریزیم، سپس تا زمان سرو سالاد را در یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.