طرز تهیه خورش طلا کوله

طرز تهیه خورش طلا کوله طرز تهیه خورشت هولابه طلا کوله غذا

خورش طلا کوله که با نام خورش طلا غورابه هم شناخته می شود، یکی از خورش های معروف شمال کشورمان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش طلا کوله در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گشنیز۱۵۰ گرم
آبغوره¾ پیمانه
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
مرغ یا گوشت گوسفندی۸۰۰ گرم
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان
جعفری۱۵۰ گرم
گردو۳۰۰ گرم
نعنا تازه۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش طلا کوله

مرحله اول

برای تهیه خورش طلا کوله مجلسی ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه پیاز داغ را از تابه خارج می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه پیاز داغ را به همراه آب درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی معطر (جعفری، نعنا و گشنیز) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن ها خارج شود. در ادامه سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس سبزی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی سبزی کشیده شود. در ادامه مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی که سبزی کاملا سرخ شد، آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون خورش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را درون غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مغز گردوی آسیاب شده را درون خورش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه بسته به ذائقه خود مقداری نمک، فلفل سیاه و آبغوره به خورش طلا کوله اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله آرد برنج را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آب و آرد برنج را کم کم به خورش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که خورش طلا کوله جا افتاد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک ظرف مناسب سرو انتخاب می کنیم و خوشرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سفید و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.