طرز تهیه خورش گردو اسفناج

خورش گردو اسفناج , طرز تهیه خورش گردو اسفناج , دستور پخت خورشت گردو اسفناج

خورش گردو اسفناج یکی از انواع خورش های مجلسی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گردو اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیتز۱ عدد درشت
رب انار¼ پیمانه
آب غوره۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش گردو اسفناج

مرحله اول

برای تهیه خورش گردو اسفناج خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه گوشت را می شوییم و به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه ۱ لیتر آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس کف های روی سطح آب را می گیریم.

مرحله چهارم

حالا حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد. در ادامه مغز گردو را آسیاب کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اسفناج ها را به خوبی می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه اسفناج را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. پس از اینکه گوشت پخت، اسفناج و رب انار را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم آب خورش کم شده و جا بیفتد. در آخر طعم خورش را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک، آبغوره و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.