طرز تهیه خورش ترشه واش

طرز تهیه ترش واش بدون بادمجان طرز تهیه ترش واش با گوشت نام دیگر ترش واش خورش ترش واش لنگرود سبزی ترشه واش طرز تهیه ترش واش با مرغ خورش ترش واش مازندرانی ترش واش چیست

خورش ترشه واش یکی از انواع خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ترشه واش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
بادمجان۴ عدد قلمی
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب آلوچه۳ قاشق غذاخوری
سبزی ترشه واش۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
سبزی ترشه واش شامل ترشه واش، گشنیز، نعنا، سیر، ترشک و چوچاق می باشد.

طرز تهیه خورش ترشه واش

مرحله اول

برای تهیه خورش ترشه واش مجلسی ابتدا بادمجان ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه داخل یک ظرف مناسب مقداری آب به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا نمک درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به ظرف می افزاییم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب نمک بمانند تا تلخی شان گرفته شود. در همین حین سبزی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله منقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس سبزی خرد شده را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه سبزی را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بادمجان ها را از آب نمک خارج کرده و به خوبی می شوییم، سپس کمی فشار می دهیم تا آب درون بادمجان ها خارج شود. در ادامه مجددا مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. حالا برای سرخ کرد مرغ مقداری روغن مجددا به تابه اضافه می کنیم، سپس تکه های مرغ را به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله ششم

تکه های مرغ سرخ شده را نیز کنار می گذاریم. در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه پیاز تغییر رنگ داد، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با پیاز تفت می دهیم تا به خوبی ترکیب شوند. در ادامه رب انار و رب آلوچه را با ۱ لیوان آب داغ مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سبزی را به همراه گوجه فرنگی، بادمجان و مرغ به قابلمه اضافه می کنیم، سپس ۲ لیوان آب جوش اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم مخلوط شوند، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله نهم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می کنیم اجازه می دهیم خورش به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. در پایان خورش را در ظرف مناسب می کشیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.