طرز تهیه حلوای آرد نخودچی

طرز تهیه حلوا نخودچی برشی طرز تهیه حلوای آرد نخودچی و گردو حلوای آرد نخودچی تبریز حلوا ارد نخودچی دو رنگ طرز تهیه حلوا نخودچی قالبی حلوای آرد نخودچی آپارات طرز تهیه حلوا نخودچی مازندرانی حلوای آرد نخودچی مراغه

حلوا آرد نخودچی یکی از انواع حلوهای خوشرنگ و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای آرد نخودچی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای آرد نخودچی
شکر۱ لیوان
آب۱ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع⅓ لیوان
پودر هل⅓ قاشق چایخوری
گلاب⅓ لیوان

طرز تهیه حلوای آرد نخودچی

مرحله اول

برای تهیه حلوای آرد نخودچی خوشمزه، ابتدا یک ظرف مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آب را به همراه شکر اضافه می کنیم. در ادامه بدون هم زدن شکر اجازه می دهیم، شکر در آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب، زعفران و پودر هل را به شهد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه وقتی شهد ریز جوش زد، آن را از روی حرارت بر میداریم و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را درون الک می ریزم و درون تابه الک می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم. در ادامه مدام هم می زنیم تا بوی خامی آرد از بین برود. توجه داشته باشید نباید رنگ آرد تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا آرد نخوچی را درون تابه حاوی آرد سفید الک می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی هم از بین برود. در ادامه کره را به همراه روغن مایع به مخلوط آرد نخودچی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را با کره و روغن خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. نیازی نیست خمیر شل باشد. در ادامه حرارت گاز را را خاموش می کنیم، سپس شهد ولرم را کم کم به حلوا اضافه می کنیم، و تند تند هم می زنیم تا حلوا نرم و لطیف شود.

مرحله ششم

در نهایت اگر حلوا شل بود روی حرارت قرار داده و هم می زنیم تا کمی خودش را بگیرد. وقتی حلوا جمع شد به صورت گهواره حلوا را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس با خلال پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.