طرز تهیه سوپ شلغم

طرز تهیه سوپ شلغم و هویج طرز تهیه سوپ شلغم با جو سوپ شلغم و ورمیشل طرز تهیه سوپ شلغم با برنج طرز تهیه سوپ شلغم برای کرونا طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز طرز تهیه سوپ شلغم با مرغ طرز تهیه سوپ شلغم و قارچ

سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های زمستانی است که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ شلغم در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۵ عدد
هویج۳ عدد
شلغم۱ کیلو گرم
آب قلم۱ لیوان
پرک جو¾ لیوان
آب۷ لیوان
قرص سبزیجات۱ عدد
دال عدس۴ قاشق غذاخوری
گشنیز خشک۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ شلغم

مرحله اول

برای تهیه سوپ شلغم خوشمزه و مقوی ابتدا پوره گوجه فرنگی را درست می کنیم، به این صورت که گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون بلندر می ریزیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی را با دور تند بلندر مخلوط می کنیم تا به حالت پوره در آید. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به همراه زردچوبه درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را کمی تفت می دهیم، سپس سیب زمینی خرد شده را اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا رب رنگ باز کند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس درون مخلوط پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه شلغم را به خوبی می شوییم.

مرحله ششم

حالا پوست شلغم را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس درون قابلمه حاوی مخلوط پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه آب قلم را به همراه پرک جو به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به سوپ شلغم اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب درون سوپ می ریزیم، سپس قرص سبزیجات را درون سوپ شلغم اضافه  کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا دال عدس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی می شوییم تا گرد غبار آن شسته شود، سپس درون سوپ شلغم می ریزیم.در ادامه گشنیز خشک را به سوپ اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مابقی آب را درون سوپ شلغم می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم سوپ شلغم به مدت ۲ ساعت روی حرارت ملایم جوش بزند تا به طور کامل جا بیوفتد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس سوپ شلغم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در اخر سوپ را با جعفری یا نعنای خرد شده تزئین کرده و به صورت داغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.