طرز تهیه کوکو قارچ

طرز تهیه کوکوی قارچ ساده طرز تهیه کوکو قارچ رژیمی طرز تهیه کوکو قارچ و هویج طرز تهیه کوکو قارچ با پنیر پیتزا طرز تهیه کوکوی قارچ دونفره طرز تهیه کوکوی قارچ بدون سیب زمینی طرز تهیه کوکوی قارچ و سوسیس طرز تهیه کوکو قارچ و گوشت

کوکوی قارچ یکی از غذاهای ساده و حاضری ایرانی محسوب می شود که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پنیر پیتزا۱ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
نمک، فلفل سیاه و اویشن۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکو قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوکوی قارچ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مرغ کاملا آب پز شود.

مرحله دوم

حالا قارچ را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و برش می زنیم و دانه های آن را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مرغ را با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مرغ خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و آویشن را به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بکینگ پودر را به مخلوط مرغ خرد شده اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه پنیر پیتزا را درون کاسه حاوی مخلوط مرغ خرد شده می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ باز شده و از لختگی خارج شود. در ادامه تخم مرغ را به مخلوط مرغ خرد شده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد کوکو را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله هشتم

حالا مواد کوکو قارچ را درون تابه می ریزیم و با پشت قاشق مواد را صاف می کنیم، سپس فشرده می کنیم تا مواد کوکو منسجم شود. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کوکو سرخ و مغز پخت شود.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ و طلایی شد کوکو را از تابه خارج می کنیم. در ادامه درون تابه مجددا مقداری روغن مایع می ریزیم و کوکو را بر می گردانیم، سپس درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کوکو سرخ شود.

مرحله دهم

توجه داشته باشید بسته به سلیقه خود، در صورتی که کوکو نرم بخواهید باید درب تابه را در زمان سرخ کردن دو طرف کوکو ببندید ولی اگر بخواهید کوکو ترد باشد، زمان سرخ کردن طرف دوم کوکو باید درب تابه را باز بگذارید.

مرحله یازدهم

در نهایت زمانی که طرف دیگر کوکو کاملا سرخ شد آن را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس با گوجه فرنگی و خیار شور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.