طرز تهیه کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج با سیب زمینی طرز تهیه کوکو اسفناج رولی طرز تهیه کوکو اسفناج اردبیل تهیه کوکوی اسفناج ساده طرز تهیه کوکو اسفناج دونفره طرز تهیه کوکو اسفناج بدون سیب زمینی طرز تهیه کوکو اسفناج با گردو کوکو اسفناج مجلسی

کوکوی اسفناج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
اسفناج۵۰۰ گرم
زعفران دم کرده (اختیاری)به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد

طرز تهیه کوکو اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کوکو اسفناج خوشمزه سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا مغز آن ها کاملا نرم و پخته شود. در ادامه اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله اسفناج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نصف استکان آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم اسفناج کاملا پخته و رنگ آن تغییر کند، سپس آب آن کاملا تبخیر شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی ها را با چنگال تست می کنیم، در صورتی که چنگال به راحتی درون سیب زمینی فرو رفت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را به طور کامل جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید در صورتی که سیب زمینی را به صورت داغ رنده کنید مواد کوکو از هم باز می شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که آب اسفناج ها کاملا تبخیر شد، آن ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه سیب زمینی های خنک شده را درون یک قابلمه مناسب رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اسفناج های خنک شده را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه اسفناج های خرد شده را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس  پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. در ادامه پیاز رنده شده را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه زعفران دم کرده، تخم مرغ، پودر تخم گشنیز، زردچوبه، ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا مواد کوکو را با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم استراحت کند.

مرحله یازدهم

توجه داشته باشید زمانی که مواد کوکو اسفناج شل بود می توانید به آن ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری اضافه می کنید و مخلوط کنید. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و مایه کوکو را درون آن می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا روی حرارت زیاد شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی تابه قرار می دهیم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس حرارت را متوسط می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم کوکو کاملا مغز پخت شود. در ادامه زمانی که اطراف کوکو طلایی شد بر می گردانیم و اجازه می دهیم آن طرف کوکو هم سرخ و طلایی شود. در آخر کوکو را به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.